Op 18 mei 2014 zijn we met Ryan Air van Brussel naar Malaga gevlogen.
malaga2Het is vanaf Bussel ongeveer 2 1/2 uur vliegen. Voor het eerst met Ryan Air, we verwachten er niet veel van, maar alles verloopt snel en goed georganiseerd van het inchecken tot en met de landing in Malaga, niets te klagen.
We lopen het vliegveld uit, steken de straat over naar de trein-metro. Een kaartje kopen uit de automaat is wat lastig, als je geen Spaans kunt lezen, maar we krijgen hulp. Na een paar haltes stappen we uit in het oude centrum van Malaga. Volgens de routebeschrijving is het 10 min lopen naar het Sallas hotel dus daar hebben we geen taxi voor nodig. We lopen langs de rivier die geen rivier blijkt te zijn langs het NH hotel naar het Sallas Hotel Malaga Centro waar we de komende dagen logeren.
We checken in zetten de koffers op de kamer en lopen het oude centrum in op zoek naar een restaurant. Het loopt intussen tegen tienen, en de winkels worden gesloten maar de terrassen zijn nog goed bevolkt. Het lijkt wel of alle spanjaarden uit eten zijn, het is gezellig druk. Op advies van een jeugdige bedelaar, vinden we een leuk restaurant, waar we snel een drankje bestellen en ons laten adviseren over de spaanse keuken. Natuurlijk eten we tappas en terafsluiting van de maaltijd worden we nog verrast met twee flesjes drank (lichte voor de heren donker (zoetere) voor de dames.Voldaan lopen we weer terug naar het hotel.

19 mei 2014 Malaga
malaga1Niet zo lekker geslapen, ander bed is toch even wennen, vooral voor Ton, zijn bed is nogal wat aan de korte kant, de spanjaarden zijn natuurlijk niet zo groot, pech voor Ton. Vandaag gaan we Malaga verkennen. We besluiten niet met de toeristenbus te gaan, maar te gaan lopen. De brug over en we staan weer in het oude gedeelte van de stad. De stad is prachtig gerenoveerd...... Goed onderhouden en erg schoon. Je kunt hier zonder problemen op hoge hakken lopen op al dat marmer, heel wat anders dan de Belgische kinderkoppen. We zwerven de hele dag door de stad en genieten van het weer, gebouwen winkels en vooral van de vele terrasjes waar het goed toeven is!

20 mei 2014 Malaga - Torremuelle
porto-marittimo-di-benalmadenaVandaag met de trein (Renfe) naar Torremuelle waar Henk ons afhaalt. Na een kopje koffie halen we Janneke op en gaan naar de hoog gelegen oude kern. Jammer dat het mistig is, want als het helder is kun je de sneeuw op de Serra Nevada zien, maar vandaag even niet. Door mooie smalle straatjes met witte huizen arriveren we op het dorpsplein met in het midden een fontein met een meisje. We drinken wat op een terras onder de sinaasappelbomen. Met de lift naar beneden waar de auto staat en op naar de haven van  Torremuelle. Tot onze verbazing ontmoeten we op het terras een Nederlander die in Pattaya woont.
Etenstijd, op naar een restaurant aan zee. Jammer, maar we kunnen niet buiten eten door een straffe wind. Henk haalt een bevriende makelaar op en we genieten van het eten en het gezelschap.  Na de lunch gaan we naar de makelaardij, en gaan we een van de te koop staande appartementen bekijken. Niet direct onze smaak, vooral het uitzicht laat te wensen over. Maar het weer is hier natuurlijk heel wat aangenamer dan in Nederland, dus het overwegen waard!
Met de trein terug en nog even de stad in.

21 mei 2014 Malaga
Vandaag winkelen. We hebben een grote shopping mall ontdekt richting station.
Eerst even ontbijten en daarna shoppen. De mall is te vergelijken met Central of de Bijenkorf. 's Avonds genieten we weer van de terrasjes en tappas in het oude centrum.

22 mei 2014 Malaga - Fuengirola, Marbella en omgeving
marbellaWe stappen weer op de trein richting Henk en Janneke. Met de auto langs de kust voorbij Fuengirola richting het zuiden. We gaan winkelen in een groot winkelcentrum. Janneke vindt waarvoor ze kwam en we gaan langs de kust naar de haven van Marbella. Op een terras genieten we van hele grote boten in de haven, erg dure auto's, en mooie dames op zoek naar een rijke man.
'S avonds eten in een sfeervol spaans restaurant in Fuengirola. Afscheid nemen van Henk en Janneke, we zien elkaar weer in Nederland op het feest van Jose en Gait Jan. Het was erg gezellig!
Op weg naar het station zien we een persoon onder een wit laken liggen, geen tekenen van een ongeval, alleen wat mensen die waarschijnlijk wachten op een ambulance. Het geeft je toch een naar gevoel!

23 mei 2014 Malaga -  Brussel - Genk
Vandaag onze laatste dag in Malaga. We pakken ons koffertje, stallen het bij de receptie, en gaan de stad in. Nog eenmaal naar de kathedraal, picassohuis, het amphi theater en naar de haven. Eten en drinken op een terras en genieten van het zonnetje. Foto's maken van de prachtige bloeiende blauwe bomen. Terug naar het Sallas hotel koffer ophalen en met de trein naar het vliegveld.
We zitten tussen een groep studenten met begeleiders die een weekje in Spanje waren, een uitwisselingsprogramma, tussen scholen uit vier landen. Spanje was het tweede land, hiervoor waren ze al in Berlijn. Ze volgen een week lang onderwijs en leven als de gezinsleden in de betreffende landen. Zo te horen heeft iedereen erg genoten.

In Brussel proberen we het busje te bellen wat ons naar de auto moet brengen, maar er schijnen nogal wat problemen te zijn. Sommige mensen staan al 2 uur te wachten. Gelukkig kunnen we snel mee. Na ontvangst van de autosleutels, vlug naar huis. Het is intussen al 'n uur of twaalf voor we thuis zijn, dus lekker naar ons eigen bed!