Open menu

Zaterdag 11 september 1999

Om 14.00 uur komt Bert ons ophalen om naar het vliegveld te brengen. Het is 30 graden en de lucht is zonder wolkje. We rijden snel naar Schiphol. Geen paspoortcontrole dat gebeurt in Duitsland. Nog even winkelen en wat drinken. Daar gaan we dan met de Lufthansa naar Frankfurt.
Luxe lederen bekleding in het vliegtuig en de ruimte valt mee. Niet aan de slurf maar met de bus naar het vliegstation. Als de koffers maar meegaan. Overal staan karren met bagage. We lopen door de douane langs de tax free shops naar de in check ruimte. In de rij, het is druk, heel druk. Veel families met kinderen allemaal Fhilippino’s. We vertrekken redelijk op tijd. Van de bemanning is de Duitser leuker dan de Thai. Na een slaappil slapen we toch aardig wat uren. De films Nothing Hill en Entrapment moeten we maar gaan kopen want de ogen waren dicht.

Zondag 12 september 1999

manilla-4 Na het ontbijt gaan we landen in Manila. Het is 16.15 uur Philippini time. De koffers komen snel, we wisselen nog wat geld en lopen naar de uitgang. De Swagmanbus staat al klaar. We stappen in en gaan naar het hotel. Voor zessen komen we aan. Het is een klein eenvoudig hotel, schoon en gezellig. We verkennen de omgeving en eten en drinken nog wat. Heel veel mensen slapen op straat, in hoeken en portieken, onder kartonnen dozen en oude lappen. Om 10.00 uur valllen we om van de slaap. Wij kiezen toch maar voor een bed de straat is zo hard.

Maandag 13 september 1999

manilla-5Vandaag zijn we door het oude gedeelte van Manila gelopen. Via het Rizal park langs de kathedraal door allerlei steegjes naar het Ford. Een gedeelte van het Ford is gesloten. We besluiten morgen terug te gaan. Via de haven buurt (een vreselijke bende) lopen we naar de see side. Het is mooi weer. Maar het waait hard. We hebben al een rode neus en nog geen drank op. ‘s-Middags gaan we winkelen in Harison Plaza en Robinson Plaza. De eerste is een rommeltje de tweede heeft mooie winkels. Beide zijn ze inmens groot. ‘s-Avonds even chinesen en nog wat drinken in het hotel.

Dinsdag 14 september 1999

Na het ontbijt zijn we tegen de middag weer naar het oude Manila gelopen om fort Santiago te bezoeken. Dit oude fort stamt uit de Spaanse tijd. Het is een mooi park en het was jammer dat het een beetje motregende. In het fort is een gedenkhuis voor de Filippijnse held Rizal. We wandelen nog wat rond en keren terug richting hotel. Een ijsje en een ijsthee later (dit in het Robinson Plaza) komen we bij ons hotel aan. Even lekker relaxen in de kamer, maar helaas deze moest nog schoongemaakt worden. Dan maar wat drinken beneden in de bar. ’s Avonds lekker gegeten in het hotel en dan naar bed.